Čtvrtek 30.6.2016 – Radhošť (IVV)

trasa A

Start:                        Autokemp - Frenštát pod Radhoštěm

Cíl:                             Radhošt, následně areál - TJ Sokol Ostravice

Celková délka trasy:  cca 47km

Převýšení:                 1271m

www.cykloserver.cz/f/d3dd191409/

Vhodná pro horská kola

Záchytné body:

Ráztoka, Pustevny, Radhošť, Ráztoka,  Rozcestník Tanečnice sedlo, Vyrubanina, kaplička se studánkou v Čeladné, Ostravice.

Popis trasy:

Frenštát p. Radh. – Pustevny –Radhošť

Vyrážíme od chatek v autokempu ve Frenštátě p. Radhoštěm, abychom se na Radhošť podívali zblízka. Takže od autokempu projíždíme podél vody po místní cyklostezce. Po pravém břehu projíždíme Frenštát až po křížení s hlavní silnicí z Tiché. Na hlavní se dáme doprava a kousek k centru projedeme po hlavní komunikaci. Na další křižovatce na kruhovém objezdu odbočíme doleva a vzápětí doprava, přes malé autobusové nádraží. Po průjezdu nádražím odbočujeme hned doleva do jednosměrné komunikace, kde je cyklistům vjezd povolen. Už jsme na cyklistickém pásovém značení a cyklotrase č. 6016 které se budeme držet. Po přejetí kolejí, stoupání na kopec Helštýn, kde po krátkém stoupání u kapličky  na Helštýně můžeme zastavit a rozhlédnout se po okolí ( vlevo masiv Ondřejníku, s vysílačem vzadu je Lysá hora a před námi se tyčí vrchol Radhoště). Zůstáváme na 6016 a projíždíme mezi domky v Trojanovicích. Křižujeme hlavní cestu a pomalu stoupáme. Trasa se stočí doleva a teď chvilku klesáme mezi obytné domky, abychom se dostali na hlavní cestu směřující na Pustevny. Na hlavní odbočíme doprava a pokračujeme k parkovišti u hotelu Ráztoka, kde je možnost občerstvení před cca pětikilometrovým souvislým stoupáním. U hotelu Ráztoka pokračujeme vzhůru po asfaltové komunikaci zvané „Knížecí cesta“. Na první křižovatce odbočujeme doprava ( rovně se jde k lanovce) a cestu neopouštíme a stoupáme dalších pět kilometrů. Na vrcholu nás už čekají Pustevny s malebnými stavbami architekta Dušana Jurkoviče. I zde je spousta možností občerstvit se. Po modré turistické značce (dřevěné chatky s občerstvením máme po pravé ruce) stoupáme po cestě na Radhošť. Nejprve objedeme altánek Cyrilka, za chvíli dojedeme k  soše pohanského Boha Radegasta a pokračujeme až k vrcholu Radhošť. Samotný vrchol Radhoště přehlédnout nelze, je zde hotel a o kousek dále dřevěný kostelík a před ním socha slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje.

Radhošť –Pustevny - Čeladná - Ostravice

U kaple se po prohlídce otočíme a po stejné cestě se vracíme nazpět na Pustevny. Dojedeme  k Maměnce, jedné z Jurkovičových staveb, pokračujeme až k hotelu Tanečnice a dále po zelené turistické značce za hotel a po lesních cestách opouštíme Pustevny. Po zelené na křižovatce u rozcestníku Tanečnice sedlo zahneme doleva a objíždíme závoru.  Pokračujeme ještě kousek po šotolinové cestě a zelená odbočuje doprava. POZOR! Zde následuje těžší technický kamenitý sjezd až na lesní cestu. Na ní zahneme doprava a opouštíme na chvilku zelenou značku. Po šotolině za chvíli klesáme dolů do údolí k rozcestníku Vyrubanina, který nesmíme přehlédnout. Těsně před rozcestníkem musíme totiž odbočit doprava. Trošku vystoupáme na vrstevnici a po ní se přemísťujeme až do Čeladné. Cesta ústí na hlavní silnici, kde odbočíme doleva. Dojedeme před malou lesní kapličku se studánkou, kde  je rozcestí cyklotras. My pokračujeme, dnes už posledním výživnějším stoupáním, po trase č. 46 a 6007 z hlavní silnice doprava. Teď už tuhle trasu neopouštíme, dovede nás až k cíli, k chatkám v Ostravici. Nejprve budeme klesat až do centra Ostravice Vjedeme k hlavní silnici a odbočíme doleva. Projedeme kolem vlakového nádraží za kterým odbočíme přes železniční přejezd a následně za mostem  odbočíme doleva k Hostinci U řeky. Podél řeky, mám ji tedy po levé ruce,  přejíždíme až k dalšímu mostu, přes který projedeme, odbočíme vpravo a jsme v cíli dnešní etapy – chatkách na místním fotbalovém hřišti.

Čtvrtek 30.6.2016 – Ondřejník (IVV)

trasa B

Start:                        Autokemp - Frenštát pod Radhoštěm

Cíl:                             Ondřejník, následně areál - TJ Sokol Ostravice

Celková délka trasy: cca 30km

Převýšení:                 534m

www.cykloserver.cz/f/b505191410/

Vhodná i pro treková kola

Záchytné body:

Frenštát p. Radhoštěm, Tichá, Kozlovice, Ondřejník sedlo, turistická chata Solárka, Frýdlant nad Ostravicí, cyklotrasa 6007, Ostravice.

Popis trasy:

Hned u autokempu  objevíme žlutou turistickou značku a po ní se po šotolinových cestách přemísťujeme do obce Tichá. Po sjezdu do obce odbočíme doprava. Jedeme po silnici s mírným provozem. Žlutá tur. značka směřuje doleva, my ale pokračujeme po silnici. V přímém směru projedeme křižovatkou na Frenštát až k další  křižovatce, kde odbočíme vlevo na Kozlovice. Tady se napojíme na cyklotrase č.6008 vedoucí po silnici. Takže nejdříve stoupáme a poté klesáme až do obce Kozlovice. Na křižovatce v obci budeme odbočovat doprava, ale poněvadž je trasa krátká, bylo by škoda nezavítat zajížďkou do místního pivovaru na nějaké občerstvení nebo oběd a nebo i do areálu Na mlýně. Tady jsou dřevěné chaloupky, a místní skanzen. Pokud se tedy rozhodnete projet tuhle vesnici na samý začátek, vrátíte se potom stejnou cestou na poslední křižovatku v obci. Za ní nás kousek doprovází žlutá značka, ale my zůstáváme na asfaltové silničce. Po ní jednoduše stoupáme na konec obce, kde přechází v šotolinovou lesní cestu, po které začínáme stoupat na Ondřejník. Chvíli po vjezdu do lesa odbočujeme doleva přes most a stoupáme vzhůru. Po cestě nám z levé strany přibíhá opět žlutá tur. značka, které se držíme až do sedla Ondřejník. Tady u odpočívadla  přibíráme modrou turistickou značku a obě nás směrují vlevo k chatě Solárka. Jsme na nejhezčím místě Ondřejníku s výhledem na Lysou horu hned od kamenné kapličky.

Ondřejník – Frýdlant n. Ostr. – Ostravice

Teď už nás čeká jen jednoduchý sjezd do Frýdlantu nad Ostravicí. Vrátíme se zpět na zpevněnou cestu se zelenou značkou a po ní začínáme klesat na nedalekou křižovatku. Zde odbočíme vlevo a opouštíme značku.  Po cestě klesáme do Frýdlantu, kde se napojujeme na cyklotrasu 6007. Tahle cyklotrasa nás už dovede až k chatkám v Ostravici, takže se jí poctivě držíme. Projedeme po ní Frýdlantem, za řekou Ostravicí přes Novou ves až k hlavní cestě, po které vede zelená turistická značka. Tady odbočujeme doprava, kousek se zelenou a hned před řekou doleva. Tady jsme na trase 46, 59, 6007 a všechny tři jdou zároveň k našim chatkám. U rozcestníku U Bezručova srubu trasa vede přes most s modrou značkou až k peřejím Ostravice. My pokračujeme stále dále ve směru nejdříve chodníčkem, poté zpevněnou cestou a jsme u chatek na fotbalovém hřišti v Ostravici, v cíli dnešní cesty.